Tuesday, October 06, 2009

Tatkala menerima surat hantu...



Pagi ini usai menyemak peti surat, terlihat sebaris mel.

Penghantar: drzaims

Rujuk: Akhirnya saya temui di sini...

Mel begini (kalau dalam Bahasa Inggeris) lazimnya saya bakulsampahkan tanpa dua kali pandang. Tapi kali ini apa yang membuat saya tidak mengambil tindakan yang sama ialah ayat sebaris itu yang ditulis dalam BM seperti saya seorang kawan yang sudah lama hilang.

Tapi yang pelik, saya tidak pernah ada kawan seperti nama si penghantarnya. Baiklah, mungkin dia mengguna nama pena atau nama log masuk.

Tapi saya masih tidak yakin lagi. Ya, saya tidak kenal penghantar ini.

Kalau sesiapa membaca catatan ini dan itu adalah kamu, silalah maklum itu kamu dan yakinkan diri ini yang mel itu bukan bom-rebak virus.

Saya akan tinggalkan mel ini selama 3 hari. Jika masih tidak ada sesiapa berhubung, saya akan bakulsampahkan tanpa membuka kandungannya.

Hisssh, saya takut!

**********

Nota Kaki: saya baru dimaklumkan ini mel iklan. Jadi saya akan bakulsampahkannya.

**************
Untuk menggantikan catatan ini saya masukkan lagu Utada Hikaru bertajuk Come back to me.
**********

Ibu kepada Utada Hikaru ialah penyanyi pop Jepun di zaman 70'an. Ibu ini mengasah bakat anaknya sehingga menjadi seorang penyanyi J-POP terkenal di Jepun. Tidak puas dengan bakatnya yang hanya mampu menyanyi lagu Jepun sahaja, Utada Hikaru berlatih di USA dan lagu inilah hasil daripada latihan itu.
Lagu ini menjadi juara carta J-POP untuk beberapa minggu di Jepun.

***********

No comments:

Post a Comment