Tuesday, October 01, 2013

Haiku Melayu


Isu September 2013, wawancara saya diterbitkan oleh Dewan Sastera yang berbicara tentang haiku.

Saya ingin mendapatkan beberapa naskhah isu ini, lalu sementara berada di Singapura buat waktu ini, saya melintas jambak Johor. Di bandar Johor Bahru, saya mencarinya di Kotaraya, namun seorang penjaga kedai buku menyatakan penempahan majalah ini sudah lama dihentikan.
Kecewa, saya teruskan pencarian ke JB City Square. Di situ saya masuk dua buah gedung buku namun masih gagal mendapatkan majalah ini.

Akhirnya saya dapat juga baca dari seorang sahabat yang mengirimkan melalui mel dengan cara scanning. Ini saya kepilkan scanning itu.

Harap jelas kepada peminat haiku yang tidak berkesempatan mendapatkan isu September ini.





*****

No comments:

Post a Comment