Wednesday, April 22, 2015

Pembaca/Pelancong daripada Singapura






Pada awal April 2015, buat julung-julung kalinya segerombolan pelancong daripada Singapura datang ke Okinawa. Mereka menghubungi saya menyatakan ingin berjumpa untuk sesi autograf.
Dengan sangat berbesar hati, saya menemui dan dalam selit-selit ruang masa, saya bawa mereka ke tempat-tempat yang saya suka (bukan arahan mereka). Tempat yang saya suka ialah kedai makan yang saya kerap kunjungi, kedai pakaian yang saya rasa amat berbaloi harganya.

Kali ini kumpulan yang datang bukan pelajar atau orang-orang muda. Dengan tidak banyak perbezaan umur, saya rasa cepat mesra dan tidak perlu mengubah tata percakapan untuk menyesuaikan diri kepada mereka.

Saya harap lebih ramai pembaca (perempuan) karya-karya saya akan diberi rezeki melawat pulau ini. Saya lebih mesra dalam pergaulan jika sudah kenal di alam nyata.
Terima kasih Kumpulan Cik Siti.
*****

4 comments:

  1. Replies
    1. Betul cik uncle, seronok sangat tergelak ketawa dan bercakap bahasa Melayu dengan kawan-kawan sekampung.

      Delete
  2. best kan bila ada kwn datang...asalnya kenal di alam maya, lepas tu bleh berjumpa..

    ReplyDelete
  3. Cik/puan Sarah,
    Salah seorang yang datang itu bernama Sarah juga.
    Memang betul, jikalau sudah ada jodoh pertemuan, kenalan di alam maya juga akan bertemu.

    ReplyDelete