Saturday, May 05, 2018

Home Karaoke


Semalam saya ke rumah kawan membawa buah telur kuning ini (canistel). Sampai di rumahnya dia menunjukkan beberapa haiku dan menanyakan pendapat saya. Yoko (nama kawan itu) sudah lama (mungkin lebih daripada 18 tahun) mengarang haiku. Kali ini saya datang, dia saja-saja tunjukkan haikunya ingin tahu pendapat saya.




Selepas itu Yoko pasang home karaoke dan minta saya nyanyikan lagu Stevie Wonder, I just call to say I love you. Yoko ingin latih kemahiran menyanyi lagu itu sebab ada beberapa tempat sebutannya tidak betul.
Lalu dipasangnya lagu Kawa no nagare no yo ni yang bermaksud seperti sungai mengalir dan kami nyanyi bersama.
Pada akhir lagu itu, mike terlepas dari tangan saya dan kedengaran kami sedang berebut mencapai mike yang jatuh.


*****


No comments:

Post a Comment